zaterdag 12 februari 2011

GroenLinks ontwapenend ...

Afgelopen dinsdag een bijeenkomst van GroenLinks bezocht (Mezz Breda): de start van de campagne voor de provinciale verkiezingen in Noord-Brabant. Paul Smeulders is op z’n brabants ‘nog een menneke’, maar als hij het geboast na de verkiezingen achter zich laat, heeft hij wat mij betreft het voordeel van de twijfel. (Met mijn 56 lentes worden steeds meer mensen ‘mennekes of mèskes’; toch maar liever een snotneus van 23 dan het type verstokte wereldverbeteraar, dat al meer dan 50 jaar eigenwijs is. Als ik ook die richting in dreig te gaan: waarschuw me op tijd!)

Ik werd uitgenodigd door duinboer Johan Martens. Johan heeft steeds meer zorg en steeds minder boerderij. Pluspuntje vormt zijn keuze voor brandrode runderen. Echter, dat deze vorm van verbrede landbouw de toekomst niet heeft, wordt steeds meer duidelijk. Een landbouw in transitie beweegt een andere kan op. Het bedrijf van Johan is nog ‘old school’.

Bij deze blog heb ik de onvolprezen poster van de PSP (Anthon Beeke) opgenomen. PSP ontwapenend … Deze pacifisten vormen één van de bloedgroepen van GroenLinks. In die dagen was ik meer rood dan groen (PvdA) en stemde geen PSP.

Het is dan ook geen pacifisme, dat me tegen de borst stuit, in het Kunduz Afghanistan besluit van de Tweede Kamer fractie. Nee, het is de naïviteit waar ik over struikel. Een civiele politiemissie in Afghanistan. Met een kalasjnikov op de rug … Als ik dan Jolande Sap zie en hoor spreken, dan weet ik dat het nog een hele tijd gaat duren, voordat ik het beeld van naïviteit kwijt ben … Het PvdA standpunt met de Joint Fight Strikers ben ik ook nog steeds niet kwijt.

(Bij de onderstaande foto: ik ben wel voor méér natuur, maar niet voor de Partij van de Dieren.)

1 opmerking:

  1. Mooie tietjes. De koe heeft mooi uitzcht op haar kontje. Jammer dat haar kutlipjes niet zichtbaar zijn door haar schaamhaar

    BeantwoordenVerwijderen